Jag Missbrukar Ananas!

Är det farlig, eller är det bra att äta ananas. Vadinnehåller en ananas och kan det hjälpa på traven till att gå ner, är det farligt att äta för mycket? Jag har faktiskt många frågor när det gäller ananas för jag äter det helatiden då menar jag HELATIDEN! Så jag har klickat ner lite fakta. Läs

( Denna helgen, 4 gånge på 5 dagar!)

Nyårsafton* 1st
Fredags* 1st
Söndags* 1st
Måndags "idag"* 1st


Ananas tillhör familjen ananasväxter och växer naturligt i Brasilien och Bolivia, men finns numera på flera ställen i världen.

Är ananas nyttigt? Svar, ja. Tveklöst är det så.

Men undvik ananas som lagrats i sockerspad (mest lämplig till dessert). Ananas på burk som är lagrad i sitt eget spad är dessutom mycket godare. Allra nyttigast och godast är förstås färsk ananas.

Ananas är en ganska söt frukt och innehåller ganska mycket kalorier, men samtidigt anser jag att det är dåraktigt att räkna kalorier i frukt eller grönsaker. Är du sugen på en annans, ät.

Ananas innehåller utöver vitaminer och mineraler bland annat bromelin som är ett enzym som är bra för till exempel magen, blodtrycket och bihålorna och som motverkar inflammationer av organ, som till exempel prostatan. Det finns flera naturläkemedel mot till exempel prostatits på marknaden som innehåller bromelin. Dessutom är den tropiska frukten milt vätskedrivande och mjukgörande för huden.

Det finns även de som hävdar att det finns ämnen i ananasen som hjälper till att bryta ned fett, men detta ställer jag mig högst tveksam till.


Så för er som vill banta, Ananas är bra att äta, men man ska inte bra äta det för då hjälper det inte. :)









Kommentarer
Postat av: Anonym

tänk dock på att anannas innehåller mkt syra, som kan fräta sönder emaljen på tänderna. Och det är icke bra!

2010-01-05 @ 23:04:24
Postat av: Anonym

det är därför det svider så!

2010-09-19 @ 22:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0