HOME AGAIN

* om jag stavat fel på överskriften får ni säga till, ni vet att jag suger på engelska *

Som sagt, nu är jag äntligen hemma igen, det känns underbart att få sova i sin egna säng igen, fast ska upp igen på torsdag eller fredag. Klart att jag kommer vara mer aktiv på bloggen då, men dessa dagarna har det varit rätt mycket för mig att fixa os.v men vi ska fixa data, det har jag ju lovat. Har varit lite aktiv med mobilen iallafall. Ibland har myou strulat så jag inte har kunnat skicka in, men nu vet jag både hur man gör och varför det aldrig har funkat, det kan bro på min blond het, Tsssss nu. Nu ska jag inte säga för mycket om min hårfärg och om hur trög jag är. Jag har iallafall haft det SuperDuper skoj på böda med friendsen ;)Innan vi åkte upp så körde vi förbi maxi och handlade det sista, och vi köpte inte lite godsaker inte, nej nej. Men hur som helst, vi gick iallafall syn på det underbaraste man kan se framför sig om man skulle ligga utsvulten på sahara ETT COCACOLA / MER TORN. Oh vad underbart det såg ut, visst gör det ;) 



Första dagen regnade det en del, och det innebar att det inte var så mycket folk på stranden, men vi hittade ett par trevliga pojkar iallafall, Tim & Tony. Vi träffade dom i "City" och jag & Fanny frivilliga som vi alltid är åkte med deras trampbil, det säger vi nämligen aldrig nej till. Vi umgicks med dom hela natten sen stack vi tjejer hem och somnade till en film. Det ända vi gjorde helatiden var att äta, vi åt och åt, vi har typ blivit skit tjocka nu känns det som, iallafall för mig haha. Det var iallafall skönt att få träffa alla vänner som man saknat så otoligt mycket.

MIDSOMMAR
Det började med att vi vaknade rätt sen, och blablabla, allt man alltid gör innan man ska någonstans, åt, diskade och lite sådana saker. Sen stack vi iallafall till böda sand efter mycket om och men. Där hade vi skit trevligt och träffade från början ett stort härligt gäng från Jönköping. Det var lite kallt nere vid havet för det blåste lite så vi stack upp mot City och skulle gå in till affären och köpa lite godis som skulle hålla igång oss lite, och precis när vi ska gå ut så börjar det ju självklar att ösregna,. Så vi springer under taket över scenen och tar skydd. Efter några få minuter så stöter vi på ett stort Kalmar gäng. Så det var många där ifrån man kände, Tilda, Natta & bannez o lite fler. Så jag och Natta satt ju där och snackade i någon timma, Sen stack jag ner till brasan igen eftersom att tjejerna redan gått ner. Efter det var det att springa fram och tillbaöa för mig, upp mot city ner till stranden helatiden. Skulle alltid upp och möta massa folk vid city som man träffade förra året och så. Så det var as kalas iallafall. Fick äntligen träffa min mysiga lilla Victor som jag saknat så mycket.  Det var väldigt mycket folk vid brasan för att vara början av året om man säger så. Okej det var ju ändå midsommar man iallafall =) Blev glad när jag fick se alla. Vi grillade lite korv sen och vid 2 tiden stack vi hem och käkade och sen somnade vi till Gothika. Varför kolla på skräck film på natten? Ne det förstår inte jag heller, haha.  Det var iallafall en underbar midsommar, självklart berättar man ju inte allt som hände. Lite hemligheter måste man ju få ha, eller hur?



LÖRDAGEN
Vi vaknade sent som vi gjorde alla dagar där på böda. Vi åt som jag sa innan, gjorde alla vanliga saker innan man gör det roliga. Och vill ni veta vad det roliga var, jo att jag & Leni faktiskt babade i det is kalla vattnet. jag kan inte fatta att jag pallade, och jag ens nuddade vattnet med tån, för det avr skit kallt. Det var bara 12c i vattnet, så inte undran på att jag kände mig sjuk sen efteråt. Leni &  Hanna drog faktiskt hem på Lördagen, vid 4-tiden så jag & Fanny blev ensamna fast det gjorde ingenting. =) Vi hade skit kul iallafall. Vi segade heladagen och David & Oscar kom som dom hade gjort varje dag hittlis. orkar inte berätta allt nu på efterhand så jag berättar lite snabbt istället. Jag och Fanny blev hämtade av Victor så åkte vi till Böda Sand. Vi var där och grillade och chillade vid brasan som vanligt och var social mot folk. fast var ju "halv sjuk efter det kalla badet så satt mest tyst och lugn"  men träffade även denna dag gammalt folk som jag saknat. Bland annat Andreas, det var kul han e sötsöt. Sen stack vi strandvägen hem och då mötte Oscar & david oss och Victor hängde med oss hem. På vägen på stranden så mötte vi en kille som hette Clas som var med jönköpingsgängent dagen innan och han berättade att " deras lilla nya läger dom slagit upp vad längre bort" och det var skit nära min del avstranden där min camping ligger så jag och Fanny ville ju dit och säga hejdå till alla eftersom vi visste att dom skulle åka hem idag (Söndag) och att vi aldrig mer skulle få se dom. Men tråkiga som dom var så ville inte killarna ner dit. Så vi stack till min husvagn en liten stund sen följde vi Oscar och David hem, sen följde vi Victor upp till vägen för att hans brorsa skulle hämta honom, och då var klockan halv då. och då kom jag & fanny på vi sticker ner till jönköpingsborna och säger hejdå eftersom vi aldrig fick det tidigare då. Och det gjorde vi, men då var det bara 3 personer kvar. Men det gjorde absolut ingenting vi hade skit trevligt och satt där nere till klockan 3. Precis när vi skulle dra så sprang en musförbi så vi fick ju damp allihopa och försökta fånga den men den sprang ju in i en "vassbunt" och ville inte komma fram igen. Men sen stack vi iallafall. Och då blev ju jag & Fanny skit pigga och gick bort och tvättade all disk vi orkade för en gångs skull gå bort till toan och tvätta bort sminket och allt de där. Sen gick vi och lade oss och kollade på film.
TACK FÖR EN UNDER BAR DAG!

IDAG
Vaknade vi faktiskt vid halv 2. Men inte undran på så sent som vi gick och lade oss... !? Vi började plocka iordning på en gång faktiskt och vid 5 så stack vi hem. När vi kom hem så åkte vi direkt till Nubbe & tina ( Min brorsa och ahns fru ) med familj.. och åt grillad mat, för en gång skull redig mat för min del. Vi hade ju bara ätit skit mat rätt ut sagt, nudlar, köttbullar, korv, mos, makaroner, ostsås och annat skit. Så det var skötn att få i sig en riktig köttbit faktiskt. Efter det direkt efter att jag kommit hem så pratade jag med Sanna och vi bestämde oss för att träffas och snacka lite om hur vi har haft det oså. Så det gjorde vi och jag kom hem vid halv 12 ungefär. Sen dess har jag suttit här vi datan och bara tagit det lungt. Nu ska jag faktiskt gå ner och ta lite dricka, sen ska jag gå direkt till sängen.   

Skriver mer imorgon är för trött för att sitta uppe  och blogga just nu, godnatt sötnosar<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0