Uhh, så trött jag är idag!

Idag har jag typ bara tagit det lungt. Jag vaknade lite senare en beräknat idag, skyndade mig upp till skolan, blev så stressad så glömde faktiskt gympakläderna. Ussch va trött jag har varit idag, kände att jag inte riktigt fick sova ut :P, Men när jag väl kom till skolan blev det bättre, dagen gick ovanligt fort faktiskt. Jag kom hem och såg på Dr House eller vad det nu heter. Skulle egentligen fikat med Emma idag men de blev inget, vi skulle ta det på söndag istället. Så det kommer bli mysigt de med. Jag hann inte somna förrän jag kom på att jag kunde ju åka in till stan med Sanna. Vi hade det jätte mysig. Vi gick i massa affärer och kollade, Sanna hittade jätte fina koftor+parfym. Själv skulle jag bara köpa en hårprodukt, "min var slut där hemma" och kände att mitt hår började bli slitet efter att jag slutade använda det. Det råder jag er att köpa. Det gör så att håret inte bli slitet efter plattning och gör så topparna blir starkare. Det heter  ( PAUL MITCHELL, smoothing ) Det kanske är lite dyrt men jag lovar, det hjälper verkligen om man vill ha friskt hår & inte slitet. Hur som helst, tillbaka till snacket. Jag köpte också en vanilj-parfym från h&m. Jätte smidigt en avlång smal flaska, den kan man ha i fickan eller lägga ner i handväskan om man ska ut eller något, & den luktar ljuvligt + billig  ; ) ..  

Sen efter några timmar på stan så drog vi hem till Sanna & käkade tacos. Muums, mycket gott varé. Sen har vi suttit & snackat om lite små saker. Kom precis hem där ifrån, hade tänkt ta mig ett skönt bad nu sen funderar jag faktiskt på att klippa mig :O Det skulle kännas så sköönt! Får lägga ut någon bild sen så ni får se hur det blev. Har också funderat på att färga om mitt hår. Men det blir väl helst hos frisören, för jag hade tänkt bleka det. Och sist när jag gjorde det hemma så blev det ju massvis hemska färger på mitt hår tills det blev den rätta, Haha  & det tänker jag inte få plågas av igen! Sen blir det väl att kolla film eller kanske läsa min nya bok  ( Kommer mer om det ).

PUSS&HEYSÅLÄNGE®



HUNDFABRIKER


http://www.oprah.com/slideshow/oprahshow/20080826_tows_tiniestdog/13

Jag läste idag om denna hunden, den har blivit uppväxt på en hundfabrik i USA. Hunden bodde i en kaninbur som var staplad på andra burar. Hunden fastnade med ett ben i ett nät till en annan bur, och hunden där inne verkade vara besperat över mat så den bet den lilla hunden i benet som senare blev inplammerat. Ägaren knipsade då bara bort benet på hunden. Hur kan man göra så mot en liten hund. Det är inte bara de, utan en av de andra 12 stycken hundarna som han delade bur med bet av honom ena örat. Äh jag tycker de är så sjuk så ja vet inte vad ja ska ta mig till. Jag har faktiskt också en liten hund. Hon heter Towa. Jag vet inget bättre en min hund. Hon är så otroligt söt och viftar alltid på svansen när man säger hennes namn. Folk utan djur kanske tycker man låter fånig, men jag säger då de. Utan Towa skulle det vara så dött här hemma. Jag ska lätt köpa en till hund sen när jag blir äldre för jag vet hur mycket kärlek dom ger.


Min Lilla Towa




TWILIGHT

Jag förstår inte hur stor denna film/bok vad man nu ska säga att de är har blivit så stort. Jag håller med, den är skit bra. Såg filmen på bio med tjejerna, men boken ska jag faktiskt börja med ikväll. den första " Om jag kunde drömma " ; ) men ändå, i alla bokhandlar här i kalmar så är den slut efter nån dag. Det är helt sjukt. Ohh, lite spännande att få veta kretiken på boken, är den bra eller kanske dålig? Berätta för mig vad ni tycker, det är alltid roligt.

Det jag tycker är spännande med själva storyn så är det alla vampyrer, det är fashinerande & väldigt fantasifull med att komma på allt detta. Jag tycker verkligen att dom har valt rätt skådis "Robert Pattinson" som spelar Edward. Han är en fantastisk skådespelare lika så Kristen Stewart som spelar som spelar Isabella Swan.

LÄS DEN!




Kommentarer
Postat av: beecca

trodde faktiskt inte twilight skulle va en så bra film, har visserligen inte läst boken men många tyckte filmen var helt rutten jämfört med den. Jag tyckte däremot den va super & längtar tills 2an ;)

2009-01-28 @ 19:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0