Mode, Sminkning & Nyheter

Hallå allihopa. Igår kväll började jag känna mig lite trött och sjuk, så jag stannade hemma från skolan idag. Skönt att få vila ut, samtidigt som det skulle vara bra med skolan "/. Jag hade tänkt fixa lite saker nu när jag är hemma.   Ska läsa tidningen jag köpte igår CHIC. Ska göra läxor vi har tills imorgon & ska försöka fixa några som vi har tills nästa vecka så jag slipper.  Jag tänkte skriva om Mode idag & hur jag sminkar mig. Det kanske inte är så intressant för alla men iallafall.

PUSS&HEEY©



MUSIKEN

Det har blivit jätte modernt att lyssna på musik på en ipod nu istället för att lyssna på mobilen. " Det är dåligt ljud, det brusar, kontakten åker ut " o.sv På en Ipod så blir det aldrig strul efter som det finns bara musik på den, så den börjar aldrig lagga.Men det kan ju däremot mobilen göra. Den är så pass bra konstruerad att den håller längre.  Den finns i många olika färger och i många olika former. Denna ipoden som visas på bilden heter ipod Shuffle. Jag har en sån blå. Den är kanon. Jag spelar musik på den varje dag, den är lätt att ladda ( via en sladd till datan ) och jag har hur mkt musik på den som helst. Man kan nu köpa den på http://store.apple.com/se/browse/home/shop_ipod/family/ipod_shuffle?mco=MTE2NTQ  för 429 kr 1GB eller 619 kr för 2 GB på den får det plats ca 500 låtar. Det är sjukt. Fast en sak som är lite dåligt med denna är att det inte finns någon skärm. Det hade varit bra så man kan se vilken sång det är som spelas. För mig gör det inte så mycket eftersom jag kan nästan hela spellistan nu. Fast den är ju också mycket smidigare än andra och inte lika ömtålig som dom med skärm. Nått annat som också blivit modernt. Det är att lyssna på musik via YOUTUBE.COM istället för att ladda ner. Jag har faktiskt ingen kommentar om det eftersom jag lyssnar både på musik som jag har på datan och på youtube. : )

iPod shuffle  iPod shuffle  iPod shuffle  iPod shuffle  iPod shuffle




OBAMA SVOR EDEN IGEN

Den 20 januari 2009 hände det en stor händelse somkommer skrivas i historian. En svart blev president i USA. Han skulle alltså den 20/1 svära en president-ed men den gick inte riktigt till. Så har fick svära den igen. Han hade alltså sagt "I will esecute the office of president of the united states faithfully"  när det egentligen skulle vara "I will faithfully execute the office of president of the united states". Det var inte bara de som spökade utan han stakade också väldigt mycket och velade fram & tillbaka med orden.  (Han var alltså osäker). Han svor alltså eden igen för att vara helt på den säkra sidan & slippa all kretik man kunde få, därför han också vitahuset valt att skicka ut denna bilden här nedan för att folket ska kunna se att han åter igen svär eden, fast på ett bättre sätt! Ledd av cheftdommaren i USA:s högstadomstol John Roberts. Han svor eden denna nya gång helt felfritt!




Jag tycker det kommer bli jätte kul med en ny president. Han ser ju väldigt ung och stilig ut. Han verkar stå för det han säger! Det är ju väldigt stort med det här att det är en svart president. Men jag tror att det kommer bli jätte bra. För någon vecka sen så skrattade jag & Sanna. Jag hade visst sagt: OBAMA E SÅ SNYYYGGGG! Han e ju inte ful men ja vet inte varför jag sa så, han är ju liksom 47 år gammal :D hehe



SMINKNING

Jag Älskar att sminka mig, jag tycker väldigt mycket om mode, stayling sminkningar osv. Jag hade tänk visa en sminkning som jag brukar köra med. Alltid innan jag sminkar mig sköljer jag rent mitt ansikte med vatten. När man ska vara fin, gå på fest, disco eller något annat liknanade så anstränger jag mig mer med min sminkning. OM det bara är en vanligskol dag lägger jag bara på det vanliga. Då brukar jag bara använda foundation, rouge & maskara. Till fint använder jag de, +ögonskugga, kajal leppenna, puder och andra små stuffs. Alltid på kvällarna så tvättar jag rent mitt ansikte noga, jag brukar använda "Cleansing wipes" från Nivea. Det är som vårtsavätter, jätte smindigt faktiskt. När jag använt den så brukar jag ta en klick "Oliv naturell" på en pads. Ett märke som innehåller oliv. Den tar man bara och gnuggar bort de som finns kvar på huden. Alltså det som inte syns som har åkt in i huden. Den rengör allt man inte kan se kan man säga. Den rengör porerna så huden blir slät. Man kan köpa den på Åhlens för ungefär en 50 kronor kan jag tro. Det finns även fotkräm i den serien jätte bra! Fötterna känns så lena att man knapps känner att man går på dom, Thehe. Men hur som helst.

När jag sminkar ( inriktning mot ögonen ) brukar jag först ta foundation så klart. så huden ser jämn ut. Sen använder jag ett vitt chadow stick från Maybelline och drar ut den med fingret så det blir jämnt. Efter det använder jag en vanlig ögonskugga helst lite shimrande i lite mer "naturliga färger", jag tar sen en mörkare ögonskugga och lägger på den precis på ögonlocken och gör så den helst går ut lite vid slutet av ögonbrynet. ( Se bilden ) Sen lägger jag på lite kajal precis vid ögonfransarna. Ingen tjock linje, sen tar jag Mascara.

   

Om man vill festa till det lite så kan man alltid ha lite roligare färger på den "mörka ögonskuggan". Exempelvis Lila och om man vill kan man lägga på lite glitterkajal. Om man vill se något speciell ut på de du nu ska på så kan man alltid köpa ett par linser. Jag har faktiskt ett par bruna jag kan visa hur dom ser ut. Du kan gå in på http://www.fargadelinser.com/ för att beställa hem det.
 
   

Glitter kajal kan man köpa nästan vart som helst. Jag tycker om "make up store"  dom säljer dyrt men fint smink & de håller år & dar. Där finns det alla sortes färger på smink.
 
http://www.makeupstore.se/sesv/products/



DAGENS MODE

Jaa ni. Jag läser inte så mycket modetidningar men jag vet ändå vad som är mode, man ser hör osv. En sak som jag lagt märke till är att det har blivit väldigt modernt med kläder i leopardmöster/zebramönster igen. Själv tycker jag väldigt mycket om leopard. Jag har faktiskt en del kläder med de mönstert. Jag har sett man det finns en del på GinaTricot nu. Jag har kollat runt lite på internet och hittat några, skriver upp adresserna här sen. Ska försöka få tag på bilder också :)


Kommentarer
Postat av: amanda

Fin blogg! :)

2009-01-22 @ 21:19:57
URL: http://amandahurtig.blogg.se/
Postat av: Chelise

fin blogg.

duktigt skrivet.

det var kul att läsa :)

2009-01-22 @ 21:24:16
URL: http://chelise.bilddagboken.se
Postat av: chelise

och en fråga.

jag har aldrig testat linser.

men jag har hört att det kan vara lite irrenterade med färgade linser. typ att man ser suddigt i dom. är det så? :P

2009-01-22 @ 21:26:17
URL: http://chelise.blogg.se/
Postat av: amanda

tack så mkt:) jaha, vad roligt. ja absolut:))

2009-01-23 @ 11:03:00
URL: http://amandahurtig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0